یادداشتی از وضعیت تاگزونومی گونه Cerastium pumilum، رکوردی جالب از فلور ایران

Authors

  • بهنام حمزه مربی پژوهش ، مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور.
Abstract:

Cerastium pumilum Curtis  از تیره میخک برای اولین بار از ایران به صورت گونه جالب گزارش می شود. این گیاه از جمله گیاهان ماسه رست در سواحل جنوبی دریای خزر در دواستان گیلان و مازندران می باشد. یادداشتهای تاگزونومیک و پراکنشی  برای این گونه ارائه شده است. 

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

یادداشتی از وضعیت تاگزونومی گونه cerastium pumilum، رکوردی جالب از فلور ایران

cerastium pumilum curtis  از تیره میخک برای اولین بار از ایران به صورت گونه جالب گزارش می شود. این گیاه از جمله گیاهان ماسه رست در سواحل جنوبی دریای خزر در دواستان گیلان و مازندران می باشد. یادداشتهای تاگزونومیک و پراکنشی  برای این گونه ارائه شده است.

full text

مطالعه‌ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره Rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع‌آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (TARI) چهار گونه جدید از جنس‌های Atraphaxis،  Centaurea ، Heliotropium و Serratula معرفی می گردد.

full text

مطالعه ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (tari) چهار گونه جدید از جنس های atraphaxis،  centaurea ، heliotropium و serratula معرفی می گردد.

full text

گزارشهای جالب و قابل توجه از فلور خانواده اویارسلام (Cyperaceae) در ایران

Cyperus michelianus به عنوان گزارش جدید و pygmaeus  C. به عنوان گزارش قابل توجه از فلور Cypercaceae در ایران ذکر می‌گردند. محل دقیق گونه‌ها بر اساس نمونه های هرباریومی، همچنین ویژگی‌های اصلی هر گونه و پراکنش جغرافیایی آنها توضیح داده شده است.

full text

معرفی یک زیر گونه جدید جنس (Cerastium L. (Caryophyllaceae از ایران

زیر گونهCerastium brachypetalum subsp. iranicum متعلق به تیـره میخکیان برای اولین بـار از غرب ایران به دنیای علم معرفی می‌گردد. علاوه بر مطالعه خصوصیات ریخت­شناسی این زیر گونه، ویژگی­های ریز ریخت­شناسی دانه و دانه­ گرده آن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تاکسون جدید با سایر زیر گونه‌ها و همچنین با گونه نزدیک خود مقایسه می‌گردد.

full text

یک گونه جدید افدرا و گزارش دو گونه جدید یا جالب گراس از ایران

گونه جدید Ephedra laristanica از ایران نامگذاری و معرفی می‌گردد. این گونه با داشتن شکل رویشی افراشته، تعداد 3 بساک در هر گل، 2 دانه و لوله انتهایی بذر کوتاه، مشخص می‌گردد و با 2 گونه نزدیک خود به نامهای E. pachyclada و E. foliataمقایسه می‌گردد. گونه Amblyopyrum muticum var. loliaceum که از شمال غرب ایران جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد. گونه Melica altissima که نویسنده فلور ...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 15  issue 2

pages  178- 180

publication date 2009-12-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023